آنچه باید از سرخ کن رومیزی بدانید

آنچه باید از سرخ کن رومیزی بدانید

 سرخ کن از جمله تجهیزات رستوران و فست فود بوده که انتخاب آن مانند هر وسیله دیگری، نیازمند در نظر گرفتن فاکتورهای زیادی است.

یک سرخ کن صنعتی رومیزی :

معمولاً بهترین گزینه برای مواقعی است که نیاز به اضافه کردن سرخ کن مکمل برای سرویس دهی در ساعات اوج تقاضا احساس می شود. این دستگاه همچنین برای مکان های کوچک که فضای لازم برای افزودن مدل های ایستاده بر روی زمین، وجود ندارد، مناسب است.

احداث رستوران جزو سودآورترین کارهاست. اما برای داشتن یک رستوران موفق احتیاج به آشپز و تجهیزات مناسب داریم. این دو عنصر از هم جدا نمی‌شود. یک آشپز حرفه‌ای بدون داشتن تجهیزات با کیفیت نمی‌تواند کاری انجام دهد. انتخاب تجهیزات با توجه به نوع رستوران صورت می‌گیرد. تجهیزات رستوران سنتی با فست فود تفاوت دارد برای مثال در رستوران‌های سنتی احتیاجی به سرخ کن سیب‌زمینی نیست اما در فست فود این کالا از مهمترین تجهیزات محسوب می‌شود. برای تهیه تجهیزات، کیفیت ساخت اهمیت بسیاری دارد.

کیفیت بالا موجب ماندگاری بیشتر کالا برای رستوران و کاهش هزینه‌های اضافیست. یکی از شرکت‌های معتبری که اقدام به ساخت تجهیزات کرده، مطبخ‌آراست. این شرکت محصولات متنوع با کیفیت بالای بسیاری به رستوران‌دارها و آشپزخانه‌ها عرضه کرده و همواره در تلاش بوده علاوه بر بالا بردن کیفیت کالاها، از نظر اقتصادی هم گزینه مناسبی باشد.

این سرخ کن های کوچک برای رستوران هایی که نیاز به تهیه مقادیر کمتری از مواد غذایی سرخ شده (مانند دورچین غذاها یا دسرهای سرخ شده) دارند، نیز کاربرد دارند. ظرفیت لگن سرخ کن های صنعتی رومیزی از ۳ تا ۲۷ کیلوگرم و ظرفیت روغن آنها از ۷ تا ۱۴ کیلوگرم متفاوت است.

چون سرخ کن های رومیزی نسبت به سرخ کن های ایستاده، اندازه کوچکتری دارند برای موسساتی که نیاز به تولید حجم زیاد یا انواع غذاهای سرخ شده دارند، توصیه نمی شود.

میزان دقیق تولید هر سرخ کن بر اساس عواملی مانند نوع ماده غذایی و اندازه آن تغییر می کند. اما انتظار نداشته باشید که بیش از ۱.۵ برابر ظرفیت روغن دستگاه، خروجی بگیرید. به عنوان مثال، یک سرخ کن صنعتی با ظرفیت روغن ۱۵ کیلوگرم، می تواند در هر ساعت حدود ۲۳ کیلوگرم سیب زمینی سرخ شده تحویل دهد. در حالی که یک سرخ کن ۵ کیلوگرمی می تواند در هر ساعت حدود ۸ کیلوگرم سیب زمینی سرخ شده، تولید کند.

09126610672