استفاده بهینه از فضای آشپزخانه

استفاده بهینه از فضای آشپزخانه

وجود نظم و انظباط در هر محیطی حائز اهمیت است مخصوصا در فضایی مانند آشپزخانه رستوران ها، اولا به این خاطر که فضایی است که در آن غذا طبخ می شود و این که اگر با نظم و انظباط نباشد باعث ایجاد بیماری و مشکلات این چنینی می شود، دوما اگر نظم و انظباط در این محیط حاکم نباشد سبب سردرگمی نیروی انسانی می شود که در آشپزخانه در حال انجام فعالیت هستند.

حال اگر محیط آشپزخانه کوچک هم باشد بد از بد تر نظم و انظباط اگر در این فضا حکم فرما نباشد جدا موجب هرج و مرج و سردرگمی است و سبب می شود فضا کمتر از آن چیزی که هست نشون داده شود.

نظافت و فضای کم  

شما باید از ترفند های متفاوتی برای آن که بتوانید از محیط کوچک بهترین بهره مندی را داشته باشد استفاده کنید اما این موضوع بیشتر از هر چیزی بستگی به نظافت دارد.

بکارگیری از تجهیزات و نظم دهنده ها

برای آن که بتوانید از فضای آشپزخانه به خوبی استفاده کنید باید از وسایل و تجهیزاتی مانند انواع کابینت ها و نظم دهنده ها استفاده کنید تا ابزار کار آشپز را در آن قرار دهید بر فرض یک لحظه تصور کنید که یک آشپزخانه بدون هیچ گونه نظم دهنده و کابینتی وجود داشت از یه نظر نشدنی است و در تصویری که تصورش را کردیم یک آشپزخانه شلوغ و بی نظم که فضا انقدر کم که حس کردیم.

اگر ما بخواهیم داخل همچین جایی آشپزی کنیم صد در صد ساعت ها سردرگم هستیم پس می توان گفت کابینت جز جدا نشدنی از آشپزخانه است. از نظر نظمی که به محیط و فضا می دهد بلخص در آشپزخانه های کوچک که بسیار کارآمد است چرا که ما می خواهیم از فضا به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

تجهیزات کم جا

استفاده از تجهیزاتی که نسبتا جای کمتری از ما بگیرن این جوری هم امکانات و هم فضا سازماندهی شده داریم.

در واقع این تجهیزات به همین خاطر و با همین هدف ساخته شده است به خاطر این که مشکل بسیاری از کسب و کار هایی که فضای کم است را رفع کند و در کل آشپزخانه هایی که بزرگ  هستند  نیز دنبال این هستند که فضا و محیط را برای سر آشپز به گونه ای ایجاد کنند که آشپز با سهولت و آرامش به کارها رسیدگی کند پس آن ها نیز می توانند از تجهیزاتkmc بهره ببرند.

بر فرض مثال یکی از محصولاتی که با هدف سازماندهی به فضای کم آشپزخانه ساخته شده می توان به گریل مبله اشاره کرد به این خاطر که دارای گریل روغنی و همچنین گریل تخت و همینطور دارای کابینتی است که حتی سایزبندی آن بستگی به خریدار آن دارد به اصطلاح به دلخواه مشتری است خب می توان گفت به وسیله چنین تجهیزاتی می توان به خوبی فضای آشپزخانه را چیدمان کرد که نیروی انسانی که داخل آشپزخانه کار می کنند به دور از هرگونه سردرگمی به کار ها رسیدگی کنند.

اما مسئله ای که وجود داره این هست که وجود تجهیزات کم جا و کابینت های نظم دهنده بسیار با اهمیت است اما شما باید شخصی را استخدام کنید که به صورت روزانه به نظافت و مرتب کردن فضای داخلی نظم دهنده ها بپردازد چرا که خیلی از افراد هستند که کلی هزینه می کنند و تجهیزات و نظم دهنده تهیه می کنند اما به خوبی چیدمان نمی کنند.

خب در واقع نتیجه خوبی نیز نخواهند گرفت برای اطلاعات بیشتر در مورد نظافت و رعایت نظم می توانید از وبلاگ های مرتبط ما نظیر نکات بهداشتی آشپزخانه های صنعتی استفاده کنید و یا برای تهیه محصولاتی که با فضای موجودی شما مرتبط است از محصولات kmc دیدن فرمایید.

09126610672