اهمیت مدیریت در رستوران

اهمیت مدیریت در رستوران

هر کسب و کاری چه کوچک چه بزرگ نیاز به شخصی دارد که آن را اداره کند و به سازماندهی محیط بپردازد تا تمامیه بخش های موجود در سازمان به درستی کار های خود را انجام دهند و هماهنگی های لازمه بین اشخاص ایجاد شود.

برای آن که بتوانیم به خوبی مدیریت کنیم و نظم و هماهنگی را در سازمان خود ایجاد کنیم نیاز به رعایت نکاتی داریم که بسته به کسب و کاری که قرار است آن را مدیریت کنیم در یک سری از موارد متفاوت است.

متاسفانه بعضی از افراد فکر می کنند که مدیر بودن کار بسیار ساده و آسانی است و به اصطلاح می گویند اگر موقعیت اش باشد منم میتونم مدیریت کنم کار نداره که!!!!!

اما باید بگویم که سخت در اشتباه هستند حتی با وجود بهترین امکانات و سرمایه بالا بدون مدیریت نمی توان به جایی رسید.

مدیریت شامل چه بخش هایی است ؟

به صورت کلی مدیریت شامل برنامه ریزی، سازمان دهی ،  هدایت و کنترل است که مدیر رستوران در ابتدا باید برنامه ای هدفمند درباره روند رستوران خود داشته باشد که با استفاده از آن رستوران را به پیشرفت برساند.

نظم بخشیدن بین قسمت های مختلف رستوران با بیان وظایف افراد به روشنی و تقسیم کار و تصمیم گیری های درست و به موقع که شامل سازمان دهی می شود.

هدایت و کنترل

در نظر داشته باشد که کار ها به درستی انجام بگیرد و در صورت بروز خطا و اشکال توانایی هدایت درست کارکنان اش را داشته باشد.

مدیر درسته که کار یدی کمتری نسبت به کارکنان انجام می دهد اما فشار فکری که مدیر یک بخش دارد خیلی بیشتر از آن چیزی است که شما فکرش را می کنید.

وظایف مدیر آشپزخانه

انتخاب نیرو انسانی مناسب :

یکی از مهم ترین کار هایی است که مدیر باید با هوشمندی و دقت تمام انجام اش دهد چرا که نیرو انسانی خوب می تواند سبب رشد بسزای رستوران شود.

تفویض اختیار :

مدیر باید بتواند به خوبی تشخیص دهد که هر کدام از نیروی انسانی استخدامی اش توانایی انجام چه کاری را دارند تا بتواند به خوبی به آن ها تفویض اختیار کند.

بررسی روند کاری کارکنان و رضایت مشتری :

مدیر باید روند کاری کارکنان و رضایت مشتریان را در نظر داشته باشد تا بتواند عواملی که سبب نارضایتی و بر عکس عواملی که سبب رضایت مشتریان هست را شناسایی کرده تا مشکلات را رفع کرده و عواملی که موجب رضایت مشتریان می شود را تقویت کند.

 علم زمینه ای درباره بخش های مختلف

شخصی که در هر زمینه ای مدیر می شود و این سمت مهم را برعهده بگیرد بهتر است که در زمینه های مختلف کاری خود آگاهی داشته باشد مانند یک مدیر رستوران که باید درباره غذا ها، این که چه مواد غذایی مرغوب تر هستند، درباره این که چگونه فروش بهتری می تواند داشته باشد و… چرا که آگاهی باعث می شود کارکنان بهتر عمل کنند.

هدفمندی  

این که کسب و کار شما در آینده به کجا قرار است برسد و چقدر پیشرفت کند و حتی اگر پس رفتی داشته باشد به مدیر بستگی دارد در واقع مدیر است که با تصمیم های درست می تواند کسب و کار را گسترش دهد و حتی باعث رشد و پیشرفت کارکنان اش شود هدفمند بودن در هر کسب و کاری موجب پیشرفت است شما اگر مدیر رستوران کوچکی هستید تلاش کنید تا با ایجاد زمینه های مناسب کسب و کار خود را گسترش دهید.

(گرچه لازم بذکر است که مدیری موفق است که خود رای نباشد و از رای و نظر کارکنان اش نیز بهره ببرد تا در اخر با توجه به رای و نظرات تصمیم نهایی را به درستی بگیرد و با تصمیم نهایی درستی که گرفت موجب پیشرفت مجموعه شود)

09126610672