طراحی داخلی رستوران ها

طراحی داخلی رستوران ها

یکی از مواردی که باعث افزایش و جذب مشتری می شود نحوه چیدمان و طراحی داخلی رستوران است. در واقع غذای خوشمزه و ظاهر و نمای زیبا به صورت مکمل باعث رشد رستوران می شوند و هر کدام کامل کننده هم هستند.

رستورانی که فقط دارای ظاهر خوبی باشد و غذای خوش طعم و مزه ای نداشته باشد، مشتری بعد از یک بار تست کردن غذا دیگر دوباره به اون رستوران برنمی گردد.

رستورانی که دارای آشپز خوب و غذای خوشمزه است ولی فضای مناسب و طراحی زیبایی ندارد ممکن است مشتری های ثابتی داشته باشد اما افرادی را که برایشان ظاهر و نمای زیبا اهمیت دارد قطعا جذب چنین رستورانی نمی شوند.

پس در نتیجه برای آن که بتوانیم تمام افراد را جذب رستوران خود کنیم باید هم به آشپز و هم به فضای رستوران توجه کنیم تا رستوران محبوب مشتریان خود شویم.

سبک رستوران

برای طراحی داخلی رستوران باید توجه داشت که رستوران ما چه سبکی از  غذا ها را سرو می کند رستوران ها به دو دسته اصلی و اساسی تقسیم می شوند رستوران های فست فودی و رستوران های سنتی است.

معمولا برای رستوران های فست فودی سبک های مدرن و بروز استفاده می شود و برای رستوران های سنتی از سبک های قدیمی و سنتی استفاده می شود که هر کدام بسته به شرایط دارای زیبایی و نمای دلنگیزی است.

روان شناسی رنگ ها

تاثیری که رنگ ها بر ذهن و فکر و احساس انسان ها دارند بسیار شگفت انگیز است شما با استفاده از روان شناسی رنگ ها می توانید افراد را جذب رستوران و حتی اشتهای آن ها را بیشتر کنید یکی از این رنگ های شگفت رنگ قرمز است که سبب افزایش اشتها می شود اشتیاق فرد را نسبت به غذا بیشتر می کند .

دکوراسیون

بعد از آن که تم رنگی رستوران خود را انتخاب کردید حالا باید اقدام به خرید وسایل و دکوراسیونی کنید که با رنگ دیوار ها هماهنگی داشته باشد، ظاهر و نمایی که وسایل دکوری دارند بسیار مهم حائز اهمیت است.

نور پردازی

یکی از مواردی که بر زیبایی فضا موثر است اما باید توجه داشته باشیم که شدت و میزان نور بسیار مهم است نه باید خیلی زیاد باشد نه خیلی کم تحقیقات نشان داده که استفاده از نور زیاد باعث کم شدن اشتها می شود .

لازم به ذکر است که بدون نور هیچ شی و اشیائی قابل دیدن نیست همان گونه که باعث دید شدن اطراف می شود، همان گونه می تواند باعث زیباتر جلوه دادن اشیاء شود.

استفاده از وسایل تزیینی متناسب با فضا نیز یکی از مواردی است که مشتری به آن توجه دارد و برایش اهمیت دارد.

موسیقی

یکی از مواردی است که باعث ایجاد حس خوب و ماندگاری و خاطره انگیز شدن رستوران و فضا در ذهن مشتری می شود و هربار که اون موسیقی را دوباره می شنود یاد و خاطره رستوران برایش تازه می شود و حتی در بیشتر موارد به دلیل خاطره خوشی که در آن فضا داشته دوباره به آن رستوران می رود.

بسته به شرایط و سبکی که رستوران دارد میشه از موسیقی زنده سنتی و یا مدرن یا اهنگ هایی که در بین مردم محبوبیت دارد و خواننده های معروفی آن ها را خوانده اند و یا حتی اهنگ های بی کلام معروف استفاده کرد، فقط باید در نظر داشته باشیم که میزان صدا و سبک موسیقی دو تا از مواردی است که باید به آن ها دقت داشت.

دمای مناسب برای فضا

مشتری نباید در زمستان داخل رستوران شما احساس لرزش کند یا در فصل تابستان حس تعرق داشته باشد این اتفاق باعث می شود که آرامش از شخص سلب شود و سریعا بخواهد محیط را ترک کند و قطعا دوباره به این رستوران برنمی گردد.

علاوه بر دمای استاندار شما  باید توجه داشته باشید که از هود هایی استفاده کنید که بوی طبخ غذا ها را از فضا خارج کند چرا که اصلا وجه خوبی ندارد که بوی انواع و اقسام مختلف غذا با هم ترکیب شود و در محیط به مشام مشتری برسد (پیشنهاد می کنم که به مقاله نحوه راه اندازی آشپزخانه های صنعتی سری بزنید و آن را مطالعه کنید) شما علاوه بر هود می توانید از رایحه های خوشبو استفاده کنید و فضایی دل انگیز برای مشتری ایجاد کنید.

09126610672