علت کم شدن مشتری در رستوران

علت کم شدن مشتری در رستوران

چه مواردی باعث می شود تا رستوران شما فرسایش مشتری داشته باشد و در واقع مشتری ها بعد از یک بار مراجعه به شما دیگه به رستوران شما برنگردند و در نتیجه مشتریان شما کاهش پیدا کند.

۱ ) عدم نظم و هماهنگی کارکنان با هم

رستوران از جمله شغل هایی است که کار در آن به صورت گروهی و تیمی انجام می گیرد، پس برای آن که خروجی خوب و مناسبی داشته باشد نیاز است تا تمام اعضا و کارکنان از پایین ترین سمت تا بالاترین سمت که مدیر رستوران است به خوبی عمل کنند و مسئولیت پذیر باشند در کارهای گروهی نمی توان کاری را بر کار دیگر ارجعیت قرار داد بلکه کوچکترین کارها بر نتیجه موثر است بنابراین باید همه با هم هماهنگ بوده به موقع و دقیق به انجام امور بپردازند وقتی مشتری نظم و هماهنگی را بین اجزای این تیم که همان کارکنان آشپزخانه هستند می بیند به حضور در چنین رستورانی رغبت (مایل شدن )پیدا می کند.

۳ مورد از مزایای کار تیمی

کار تیمی هماهنگ مزایای زیادی دارد اما سه مورد از مهم ترین مزایایی که دارد:

  1. سرعت
  2. افزایش سود دهی
  3. رضایت مشتری

که در واقع این سه مورد بر روی هم تاثیر می گذارند وقتی سرعت شما در انجام کار بالا باشد در نتیجه مشتری از شما راضی تر خواهد بود و رضایت مشتری سبب افزایش سود دهی و درآمد می شود.

۲) ناآگاهی از خرید محصولات غذایی مناسب

کسی را که به عنوان مسئول خرید در آشپزخانه در نظر می گیرید باید کاملا در مورد خصوصیات مواد غذایی با کیفیت آگاهی داشته باشد تا بتواند محصولات با کیفیتی را تهیه کند.

۳) خرید مواد غذایی بی کیفیت

قبل از همه این مواردی که بیان شد کیفیت و طعم مواد غذایی بسیار با اهمیت است و اگر شما به کیفیت مواد غذایی خود توجه نکنید در نتیجه طعم غذایی که سرو می کنید برای مشتری نامطلوب است و آن ها را از این که دوباره به رستوران شما بازگردد پشیمان می کند.

۴) آشپز بی تجربه

آشپز های بی تجربه و نا کار بلد ممکن است رستوران شما را کاملا به مرز نابودی برسانند چرا که هر چقدر مسئول خرید با آگاهی عمل کند و مواد غذایی با کیفیت و ارگانیکی تهیه کند اگر آشپز نتواند از این مواد غذایی به خوبی استفاده کند و ترکیب خوش طعم و مزه ای خلق کند هیچ فایده ای نخواهد داشت.

بعد از آن که مسئول خرید به خوبی عمل کرد و مواد غذایی درجه یک و باکیفیت خرید و آشپز نیز توانست با استفاده از مواد غذایی ترکیب خوش طعم و مزه ای ایجاد کند بعد نوبت می رسد به ارائه غذا به مشتری این جا است که کار ویتر غذا شروع می شود و باید بتواند غذا را به خوبی برای مشتری سرو کند این که چگونه به خوبی بتواند عمل کند و با چه آدابی سرو غذا را انجام دهد به طور کامل می توانید در بخش مطالب kmc  مطلب مربوط به ویتر را مطالعه کنید اما اگر به طور خلاصه بخواهیم بگوییم کسی که در این پست مشغول به کار است باید آداب و معاشرت بلد باشد، روابط اجتماعی بالایی داشته باشد تا بتواند به خوبی خدمت رسانی کند.

۵) نداشتن وب سایت برای گرفتن سفارش یا رزرو میز

در دنیای کنونی به دلیل کمبود زمان و نیاز به انجام کار ها با سرعت بیشتر اگر وب سایتی با این موضوع نداشته باشید مشتریان شما کاهش پیدا خواهد کرد.

۶) دلنشین نبودن فضای رستوران

طراحی داخلی و فضای داخلی رستوران تاثیر مثبتی بر حس و حال مشتری دارد و اگر شما به طراحی داخلی رستوران خود دقت نکنید رستوران شما جذابیتش را از دست می دهد.

۷) قیمت گذاری نامناسب

یکی از مواردی که مشتری برای انتخاب رستوران شما به آن دقت می کند قیمت غذاهایی است که داخل منو رستوران است شما اگه بدون هدف قیمت گذاری کنید افراد کمتر به سمت رستوران شما می آیند.

۸) در ارائه غذا با رعایت استاندارد عمل کنید

شما باید دقت کنید که غذایی که می خواهید به مشتریان تان ارائه دهید به حالت استاندارد باشد و همش در طعم ومزه آن تغییر ایجاد نشود چرا که مشتری به خاطر همان طعم و بو و مزه دوباره به رستوران شما می آید و اگر اون طعم و مزه سابق را نچشد ناراضی می شود اشتباه بعضی از رستوران ها این است که در ابتدای تاسیس بسیار محکم و قویی شروع می کنند اما همان روند را ادامه نمیدهند و در کل مشتریان خود را آرام آرام از دست می دهند.

رضایت مشتری بسیار اهمیت دارد

همه این مواردی که بیان شد یک معنی و مفهوم را در بر دارد شما باید بتوانید رضایت مشتری را جلب کنید اما اگر بخواهیم به صورت خلاصه وار بگوییم که چرا باید مشتری راضی باشد می توانیم به سه کلمه اشاره کنیم .

  • سود
  • پیشرفت
  • محبوبیت

بله اگر مشتری از شما راضی باشد این سه مورد فوق انجام پذیر می شود اما در صورت نارضایتی متاسفانه کسب و کار با شکست رو به رو می شود.

09126610672