منو خوب برای رستوران چه ویژگی هایی دارد؟

منو خوب برای رستوران چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از عواملی که باعث می شود رستوران ها جذاب تر به نظر برسد منویی است که رستوران دار در خدمت مشتریانش ارائه می کند و در واقع منو مناسب از عواملی است که موجب می شود رستوران محبوب و معروف گردد، منو مناسب برای رستوران دارای ویژگی هایی است که از جمله مهم ترین آن ها :

تنوع بالا:

شما باید با توجه به سبک رستوران خود تنوع بالایی از غذا ها را در خدمت مشتریانتان ارائه دهید چرا که وقتی تنوع بالا است طیف گسترده تری از افراد با سلیقه های متفاوت را جذب رستوران خود می کنید گرچه باید به این دقت کنید که آیا توانایی ارائه این حجم از گستردگی را دارید یا نه ؟

به روز شدن :

یکی از اشتباهات رایج بسیاری از رستوران ها این است که منو پیشنهادی خود را به روز یا به عبارتی آپدیت نمی کنند چرا که هر مدت یک بار نیاز است که غذایی جدید خدمت مشتریان خود ارائه دهید و همین امر موجب افزایش فروش شما می شود همچنین شما می توانید با به روز کردن منو، غذاهایی را که طرفدار ندارند و یا طرفدار کمی دارند را حذف و یا در نحوه پخت آن ها یا مواد غذایی موجود در آن تغییری ایجاد کنیم و منویی قویی تر و پرطرفدارتر خدمت مشتریان ارائه دهید.

خوانایی منو :

منو باید به گونه ای باشد که مشتری به راحتی بتواند آن را بخواند از عواملی که باعث خوانایی منو یا لیست غذا می شود استفاده از فونت مناسب است علاوه بر فونت مناسب باید به این قضییه توجه کنیم که نوشته با فضای اطراف متن تضاد رنگی داشته باشد تا متن کاملا خوانا شود همچنین باید دقت کنیم که از اسم های مختصر استفاده کنیم.

طراحی منو :

طراحی منویی که قرار است از روی آن مشتری غذای خود را انتخاب کند باید به گونه ای باشد که چشمان مشتری را به خود جذب کند.

استفاده از عکس های جذاب :

منو علاوه بر نوشته دارای عکس است شما باید از عکس هایی استفاده کنید که دارای کیفیت بالا باشد و از عکس های بی کیفیت و بی رنگ و لعاب و عکس هایی که دارای نور کم هستند نباید استفاده شود.

استفاده از لوگوی تجاری در منو :

لوگوی تجاری مخصوص رستوران را در منو خود قرار دهید تا اسم شما در ذهن افراد بماند.

سازماندهی منو :

منو باید به گونه ای چیده شده باشد تا شخص سریعا بتواند غذای مورد نظر خود را  پیدا کند بر فرض مثال نوشیدنی ها ، پیش غذا ها، غذای اصلی، دسر ها هر کدام به صورت منظم در کنار هم قرار گیرد.

ظاهرمناسب :

استفاده از جلد های سخت و چرمی برای منو ظاهر را زیباتر جلوه می دهد و همچنین ماندگاری بیشتری دارد درسته شاید هزینه بر باشد اما  در عوض در مقایسه با منو هایی که کاغذی هستند و ماندگاری بالایی ندارند به صرفه تر می باشند.

مشخصات کامل غذا:

منوی خوب منویی است که مشخصات کامل غذا در آن به صورت مختصر بیان شده است تا شخصی که برای اولین بار می خواهد از غذا سفارش دهد از محتویات درون آن آگاه باشد.

رابطه بین فضای آشپزخانه و منو:

آشپزخانه هایی که فضای کوچکی دارند نمی توانند تنوع بالایی از غذا را ارائه دهند چرا که برای پخت و پز آن نیاز به فضای بیشتری دارند پس برای نوشتن منوی غذایی باید به این قضییه دقت کنیم که آیا توانایی ارائه این طیف گسترده از غذا را داریم یا نه .

قیمت گذاری متعادل :

استفاده از قیمت های مناسب و متعادل در منو و حتی استفاده از تخفیف های کم باعث جذب شدن مشتری به سمت سفارش غذا می شود هر چند در کنار داشتن همه این تخفیفات از کیفیت غذا نباید غافل شد.

09126610672