چگونه مواد غذایی را داخل آشپزخانه نگه داریم؟

چگونه مواد غذایی را داخل آشپزخانه نگه داریم

همواره برای آن که غذا طعم خوب و مطلوب داشته باشد نیاز است که از مواد غذایی مرغوب و تازه برای طبخ آن استفاده شود گرچه هر چقدر هم مواد غذایی مرغوب باشد اگر مواد غذایی تازه نباشد و در واقع از آن به خوبی نگه دار نشود که تازگی خود را از دست بدهد دیگر هر چقدر هم مواد غذایی مرغوب باشد غذا طعم خوبی نمی گیرد پس می توان گفت در کنار مرغوبیت باید بتوانیم مواد غذایی را جوری نگه داریم که تازگی اش را از دست ندهد.

برای آن که بتوانیم مواد غذایی را به خوبی نگه داری کنیم در این مطلب به ارائه نکاتی می پردازیم.

قانون فایفو fifo

در این قانون باید ابتدا از مواد غذایی که قبل تر تهیه کردیم استفاده کنیم سپس از مواد غذایی تازه که شما برای انجام این موضوع می توان از برچسب هایی استفاده کنید و تاریخ های مواد غذایی را بر روی آن ثبت کنید.

مواد گوشتی را در پایین ترین حد فریز قرار دهید

باید مواد غذایی مانند مواد گوشتی را در پایین تر حد قرار دهید تا آب گوشت باعث نشه مواد غذایی دیگه بو بگیرد.

جلوگیری از قرار گرفتن مواد غذایی در برابر هوا

بسیاری از مواد غذایی وقتی در مقابل مواد غذایی قرار می گیرند خراب می شوند پس برای آن که مواد غذایی را در مقابل هوا محافظت کنیم باید آن ها را به صورتی نگه داریم که با هوا خیلی برخورد نداشته باشد.

کنترل دمای یخچال و فریزر

برای نگه داری مواد غذایی دو وسیله کاربردی و شناس یخچال و فریز است که البته برای آن که از سالم بودن مواد غذایی خیالمان راحت باشه نیاز است که دمای یخچال و فریز را همواره بررسی کنیم به همین منظور بیشتر یخچال و فریزر ها دارای دما سنجی هستند که به صورت دیجیتالی دمای محیط داخلی یخچال و فریزر را نمایش می دهد و دارای دکمه هایی است که به وسیله آن ها می توان دما را بالا و پایین برد همچنین شما باید یخچال و فریزر را مدام نظافت کنید.

چگونه یخچال و فریز را تمیز کنیم؟

شما باید چند وقت یک بار یخچال و فریزر را تمیز کنید و مواد غذایی که قدیمی تر هستند را براساس تاریخ آن ها بچینید تا مواد غذایی قدیمی را فراموش نکنید که حتی مواد غذایی داخل یخچال و فریز هم بعد از مدتی که می مانند طعم و مزه اولیه را ندارند.

یخچال و فریز خود را خیلی پر نکنید ؟

چرا که وقتی یخچال و فریزر بیش از حد معمول پر باشد برای آن که مواد همه به اندازه کافی خنک شوند به یخچال و فریزر فشار وارد می شود و ممکن است کار خود را به خوبی انجام ندهد پس برای آن که مواد غذایی به خوبی نگه داری شود مراقب باشید که بیش از حد آن ها را انبار نکنید.

در صورت بروز کپک زدگی مواد غذایی چه کنیم ؟

در صورت بروز مشکلاتی مانند کپک زدگی مواد غذایی سریعا اون ماده کپک زده شده را داخل سطل زباله بریز و سپس محل کپک زده را پاک سازی کنید چرا که محلی که کپک زده می شود سریعا نشر پیدا می کند و منتشر می شود به مواد غذایی سالم دیگر و باعث بروز مسمومیت و… می شود پس در نتیجه باید محل را سریع پاکسازی کرده و ضدعفونی کنیم.

همچنین حتی اگر از سلامت و ایمنی مواد غذایی آگاهی کامل ندارید و یا شک داریم حتما از استفاده چنین مواد غذایی جلوگیری کنیم چرا که اگر یک درصد دارای مشکل و یا میکروبی باشد که ما از آن خبر نداریم موجب می شود افرادی که از آن استفاده می کنند دچار مشکل شوند و به سلامتشان ضربه بزند.

نتیجه :

پس برای آن که مواد غذایی خوب و تازه ای داشته باشیم باید به خوبی از آن ها مراقبت کنیم از نظر دما از نظر نظافت محیطی که مواد را داخل آن جا داده ایم همه این مواردی که گفته شد تماما به صورت مکمل و کامل کننده به کمک می آیند تا غذای ما خوش طعم و مزه تر شوند پس برای آن که بهترین طبخ را داشته باشیم و در آشپزی تک باشیم باید به تمامیه موارد دقت کنیم و با رعایت آن ها سبب شویم که افرادی که از غذای ما می چشند با تمام لذت از طعم و مزه آن تعریف کنند.

09126610672