تفاوت گریل روغنی و ذغالی

طعم غذاهای کبابی برای خیلی از ما لذت بخش است به همین خاطر دوست داریم مدتی یکبار به رستوران برویم و غذاهای گریل شده میل کنیم. گریل کردن دو نوع مهم دارد که ما در این جا می خواهیم به تفاوت گریل روغنی و ذغالی بپردازیم. اگر به این مبحث علاقه دارید پیشنهاد می کنیم حتما تا انتها با KMC همراه شوید.

گریل کردن چه معنایی دارد؟

حتما نام غذاهای گریل شده را زیاد شنیده اید اما این واژه به چه معناست؟ گریل کردن یک روش پخت مانند سرخ کردن است. در سرخ کردن حرارت از پایین و با کمک روغن به مواد غذایی وارد می شود. اما در روش گریل کردن حرارت می تواند از بالا نیز به مواد غذایی وارد شود و به روغن کمتری احتیاج است. طعم غذای کبابی و گریل شده می تواند برای خیلی از افراد لذت بخش باشد و علاوه بر طعم خوبش، از نظر تغذیه ای، سالم تر از مواد غذایی سرخ شده می باشد.

 

سرخ کردن با گریل کردن چه تفاوت هایی دارد؟

اگر می خواهید از روش گریل کردن استفاده کنید فراموش نکنید که لایه نازکی از گوشت را گریل کنید تا همه قسمت های آن به خوبی پخته شود. در صورتی که تکه های گوشت ضخیم باشد بیرونش سوخته شده و داخلش خام می ماند. در روش گریل کردن به مقدار خیلی کمی روغن نیاز دارید در نتیجه روشی سالم برای تهیه غذا محسوب می شود. در روش سرخ کردن شما به مقدار زیادی روغن احتیاج دارید تا مواد غذایی را بتوانید در آن سرخ و آماده کنید. به همین دلیل است که غذاهای سرخ شده برای همه افراد مناسب نیست و چربی بالایی دارد.

 

آیا گریل کردن همان روش باربیکیو است؟

ممکن است فکر کنید گریل کردن مشابه باربیکیو می باشد. شاید شباهت هایی با هم داشته باشند اما اگر کمی دقت کنید به تفاوت های آن ها پی خواهید برد. در روش باربیکیو، گوشت در حرارت بسیار کم پخته می شود در نتیجه آماده سازی غذا به زمان زیادی نیاز دارد. در این روش، از تکه های گوشت درشت با استخوان و به دور از تماس مستقیم با شعله استفاده می شود. گوشت هایی که به این روش آماده می شوند نرم، روغنی و چرب هستند.

اما در روش گریل کردن حرارت از بالا و با شدت زیادی به گوشت وارد می شود در نتیجه به سرعت پخته و آماده می شود. در این روش از تکه های نازک گوشت استفاده می شود تا تمامی قسمت های بیرونی و داخلی آن پخته شود. حرارت گریل به صورت مستقیم به مواد غذایی برخورد می کند و غذایی خشک و سخت در اختیار مشتری قرار می دهد.

انواع دستگاه های گریل کدامند؟

اگر می خواهید در رستوران خود غذاهای گریل شده ترد و خوشمزه به مشتریان تان ارائه دهید باید از دستگاه گریل مناسب استفاده نمایید. برای تهیه انواع غذاهای گریل شده مانند گوشت، ماهی، میگو، مرغ و … دستگاه های مختلفی وجود دارد. از جمله دستگاه های گریل عبارتند از: گریل برقی، گریل ذغالی، گریل روغنی، گریل گازی و … ما در این مقاله می خواهیم به بررسی تفاوت گریل روغنی و گریل ذغالی بپردازیم.

 

گریل روغنی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از انواع دستگاه گریل، گریل روغنی است. همانطور که از نام این دستگاه مشخص است، برای تهیه انواع گوشت، برگر و مرغ و … با این دستگاه به مقداری روغن نیاز دارید. گریل های روغنی صفحه ای مات یا براق دارند که از چدن با ضخامت های مختلفی ساخته می شوند. شعله های این دستگاه، حرارت تولید شده را به صفحه می رساند و در آخر آن را به صورت یکنواخت و یکدست گرم می کند.

تهیه مواد غذایی با گریل روغنی با مقدار کمی روغن انجام می شود در نتیجه باز هم در مقایسه با روش سرخ کردن، چربی کمتری داشته و سالم تر محسوب می شود. این مقدار کم روغن را به صفحه باید بزنید تا فقط باعث جلوگیری از سوختن و چسبیدن مواد غذایی به صفحه شود. انواع دیگری از گریل روغنی وجود دارد که سطح آن ها صفحه ای و صاف نبوده بلکه شیاردار است.

گریل ذغالی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

گریل ذغالی دستگاهی است که حرارت مورد نیاز برای تهیه مواد غذایی را به وسیله ذغال سنگ تولید می کند. یعنی ذغال سنگ حرارت را به صفحه چدن می رساند و شما می توان مواد غذایی مانند گوشت، مرغ و … را بدون روغن بر روی آن، آماده نمایید. در این نوع گریل، صفحه ای شیاردار وجود دارد که شما می توانید مواد غذایی را بر روی آن قرار داده و گوشت، استیک و … را بر روی آن آماده نمایید.

در گریل ذغالی صنعتی، از سنگ هایی مانند ذغال سنگ استفاده می شود و حرارت از لا به لای آن به صفحه منتقل می شود و هر زمان که این سنگ ها آسیب ببینند باید آن ها را دوباره تهیه نمایید. خیلی از افراد طعم غذاهای ذغالی را دوست دارند به همین دلیل ترجیح می دهند استیک و … آن ها به این روش تهیه شود تا طعم بی نظیر خود را داشته باشد.

مهم ترین تفاوت های گریل روغنی و گریل ذغالی چیست؟

در قسمت های بالا درباره ویژگی های گریل روغنی و ذغالی صحبت کردیم. اکنون می خواهیم به تفاوت های این دو دستگاه بپردازیم.

  • برای تهیه غذا با گریل ذغالی نیازی به روغن ندارید در صورتی که در گریل روغنی به مقدار کمی روغن احتیاج دارید.
  • در گریل ذغالی انتقال حرارت بهتر از گریل روغنی اتفاق می افتد.
  • غذاهایی که در گریل ذغالی تهیه می شوند طعم و عطر بهتری دارند.
  • نحوه پخت و کیفیت مواد غذایی مختلف مانند گوشت، مرغ، میگو، ماهی و … در گریل ذغالی بهتر است.
  • در گریل روغنی حرارت به وسیله شعله ها به صفحه ی مورد نظر که معمولا از جنس چدن یا آلیاژ کروم است منتقل می شود.
  • همانطور که گفتیم سوخت مصرفی گریل روغنی و ذغالی با یکدیگر متفاوت است.
  • پخت مواد غذایی با گریل ذغالی دود و بوی زیادی در فضا منتشر می کند.
  • تمیز کردن گریل روغنی راحت تر از گریل ذغالی است و تنها با یک دستمال مرطوب انجام می شود اما تمیز کردن گریل ذغالی سخت تر می باشد.

تهیه انواع گریل روغنی و ذغالی از KMC launch

برای یک رستوران و تهیه غذا، تهیه انواع مواد غذایی گریل شده مهم است زیرا افراد زیادی به این نوع مواد غذایی علاقه دارند. تهیه دستگاه گریل با کیفیت و مرغوب بسیار مهم است زیرا بر کیفیت مواد غذایی تاثیر می گذارد. اگر می خواهید مواد غذایی گریل شده با کیفیتی به مشتریان خود ارائه دهید تا رضایت آن ها را جلب نمایید پیشنهاد می کنیم این تجهیزات را از KMC launch تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دستگاه گریل و سایر تجهیزات مورد نیازتان می توانید با ما تماس بگیرید.

 

 

09126610672