چرا جنس تجهیزات آشپزخانه های صنعتی استیل ضد زنگ است؟

شاید برای شما هم سوال باشد، که چرا جنس تجهیزات آشپزخانه های صنعتی استیل ضد زنگ است؟ و آیا جایگزین دیگری برای این متریال وجود دارد یا خیر؟

فولاد ضد زنگ یا استنلس استیل در بسیاری از صنابع کاربرد دارد؛ مانند: هتل ها، رستوران ها، آشپزخانه های صنعتی و حتی در بیمارستان ها و مصارف پزشکی! چرا که فولاد ضد زنگ یک متریال فوق العاده برای مصارف صنعتی است.

مقاومت بالایی که آلیاژ این متریال دارد موجب شده، تا در برابر عوامل محیطی دچار آسیب دیدگی کمتری شود و طول عمر طولانی تری داشته باشد.

چرا استیل ضد زنگ در تجهیزات آشپزخانه صنعتی حائز اهمیت است؟

آلیاژ استیل عموما به دوام بالا و سختی مشهور است، ورق های استیل مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی نشان می دهند.

این آلیاژ قادر است تا دمای ۵۰۰ درجه سانتی گراد را تحمل کند و همین ویژگی است که آن را در استفاده از صنایع منحصر به فرد کرده است.

استیل ضد زنگ در آشپزخانه های صنعتی، مقاومت بالایی در برابر سایش و رطوبت از خود نشان می دهد، به همین دلیل، تولید کنندگان تجهیزات گرم و تجهیزات سرد آشپزخانه صنعتی از استیل ضد زنگ در ساخت لوازم و تجهیزات خود استفاده می کنند.

مزایای استفاده از استیل ضد زنگ در آشپزخانه صنعتی چیست؟

اکنون که با ویژگی های استیل ضد زنگ آشنا شدیم، خوب است مزایای استفاده از این نوع استنلس استیل در آشپزخانه صنعتی آشنا شویم. از مزایای استفاده از استیل ضد زنگ در آشپزخانه صنعتی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • طول عمر زیاد

اگر تجهیزات آشپزخانه مد نظرتان از متریال بی کیفیت ساخته شده باشد، پس از مدت کوتاهی شما مجبور به پرداخت هزینه های بیشتری جهت تعویض تجهیزات خود خواهید شد. تجهیزات آشپزخانه های صنعتی برندهای مطرح، در تمام دنیا نیز از استیل ضد زنگ ساخته می شود.

  • سهولت در نظافت

شاید بتوانیم بگوییم که یکی از مهم ترین مزایای استفاده از استیل ضد زنگ در تجهیزات آشپزخانه صنعتی سهولت در نظافت آن است. استیل خاک را جذب نمی کند و چربی ها به راحتی از روی استیل قابل تمیز شدن هستند.  اگر متریال به کار رفته در تجهیزاتتان استیل ضد زنگ باشد، تنها به کمک یک دستمال مرطوب به راحتی می توانید آن را تمیز کنید. شست و شوی تجهیزات استیل نیز فرآیند سخت و پیچیده ای ندارد و به راحتی انجام می شود.

  • بهداشت

اهمیت بهداشت برای همه ما روشن است، اما قطعا بهداشت در محیط آشپزخانه اهمیت دو چندان دارد. غیر متخلخل  بودن استیل ضد زنگ این امکان را ایجاد کرده، که باکتری ها به سادگی نتوانند در آن نفوذ کنند.

همین امر استیل ضد زنگ را به یک انتخاب درست برای آشپزخانه های صنعتی از لحاظ بهداشتی کرده است.

  • مقاومت شیمیایی بالا

تجهیزات گرم و تجهیزات سرد ساخته شده، از استیل ضد زنگ در مقابل مواد شیمیایی مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. مواردی مانند اسیدهای صنعتی، محلول های قلیایی، سیالات شیمیایی نمی توانند هیچگونه تاثیری بر روی این آلیاژ از خود بگذارند.

  • عدم تاثیر گذاری بر طعم غذا

به کارگیری استیل ضد زنگ در ساخت تجهیزات آشپزخانه صنعتی، هیچ تاثیری بر طعم غذا نخواهد گذاشت. شما می توانید به هر شکلی که تمایل دارید با این تجهیزات به طبخ غذا مشغول باشید، بدون آنکه نگران تغییر طعم غذای خود باشید.

  • مقاومت زیاد در برابر گرما

استیل ضد زنگ مقاومت بالایی در برابر گرما دارد، برای تجهیزات آشپزخانه صنعتی این یک نقطه قوت به حساب می آید، چرا که به دلیل مقاومت بالای این آلیاژ در برابر گرما طبخ غذا با حرارت بالا نیز در آشپزخانه های تجهیز شده با لوازم استیل ضد زنگ امکان پذیر خواهد بود.

عناصر تشکیل دهنده استیل ضد زنگ

استنلس استیل یا همان استیل ضد زنگ آلیاژی تشکیل شده از چند عنصر مختلف : اکسیژن، منگنز، فسفر، کربن، گوگرد و سیلیکون می باشد.

تجهیزات استیل آشپزخانه را چگونه تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن تجهیزات استیل آشپزخانه می توانیم از روش های زیر استفاده کنیم:

۱.ابزار تمیزکننده مناسب:

استفاده از دستمال های میکروفایبر، اسفنج، دستمال نرم و پدهای تمیز کننده پلاستیکی می تواند بهترین ابزار پاک کننده تجهیزات استیل به شمار بیاید.

۲.مواد ضد عفونی کننده:

برای تمیز ماندن تجهیزات استیل خود بهتر است آن ها را مدام ضد عفونی کنید. لکه ها و ذرات بزرگ غذا را ابتدا با یک دستمال از روی سطح پاک کرده و سپس محدوده مورد نظر را با آب شسته و یا از مواد ضد عفونی کننده روی بریزید و پس از خشک شده محلول آن را آبکشی کرده و یا و دستمال بکشید.

ساخت سفارشی تجهیزات آشپزخانه صنعتی ضد زنگ

فرآیند ساخت تجهیزات آشپزخانه صنعتی، شامل مراحل مختلفی می باشد که بر اساس نوع این تجهیزات متفاوت است.

ساخت تجهیزات آشپزخانه صنعتی نیازمند دانش و تخصص کافی در این حوزه می باشد. بنابراین اگر قصد خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی را دارید بهتر است با افراد خبره وارد مذاکره شوید.

قیمت تجهیزات آشپزخانه صنعتی ضد زنگ

درمورد قیمت تجهیزات آشپزخانه صنعتی ضد زنگ، باید به ۲  نکته مهم توجه داشته باشید.

  1. کاربرد تجهیزات مورد نظرتان
  2. سایز و ابعاد مد نظرتان

قیمت ورق های استیل ضد زنگ  براساس نوسان قیمت، نقطه ذوب بالاتر، مغناطیسی بودن و نبودن و تفاوت در نگهداری آن ها متفاوت است.

نصب تجهیزات ضد زنگ در آشپزخانه صنعتی

نصب تجهیزات ضد زنگ در آشپزخانه صنعتی، فرآیندی تخصصی است. شما پس از سفارش و ساخت تجهیزات صنعتی مد نظرتان

باید پروسه نصب و راه اندازی این تجهیزات را به دست افراد متخصص بسپارید.

فراموش نکنید، که پس از نصب و چیدمان تجهیزات رستوران و فست فودی شما، باید این تجهیزات تست شود و کارکرد آن ها به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد. به همین دلیل است که تاکید می شود بر این اصل که نصب تجهیزات آشپزخانه خود را به دست افراد متخصص بسپارید.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی ضد زنگ را از کجا تهیه کنیم؟

مجموعه kmc ، با  بیش از ۱۹ سال سابقه در زمینه تولید و فروش انواع تجهیزات سرد و تجهیزات گرم آشپزخانه های صنعتی توانسته به کمک دانش متخصصان خود در زمینه تولید تجهیزات رستوران و فست فود با استیل ضد زنگ شهرت خاصی پیدا کند.برای دریافت مشاوره می توانید با مشاوران ما در kmc  تماس بگیرید.

09126610672