شوت بغل شیشه چیست؟ انواع شوت بغل شیشه

شوت بغل شیشه از جمله ابزارها و تجهیزات گرم مورد استفاده در رستوران ها و فست فودی ها می باشد، در این مقاله به بررسی انواع شوت بغل شیشه و کاربرد هر کدام می پردازیم، تا به ضرورت وجود این دستگاه در آشپزخانه های صنعتی و رستوران ها بیشتر پی ببریم.

شوت بغل شیشه و کاربرد آن در فست فودی

شوت بغل شیشه، یکی از پرکاربردترین تجهیزات آشپزخانه های صنعتی و رستوران ها می باشد.

از شوت ها برای گرم و ترد نگهداشتن غذا استفاده می شود، هم چنین به کمک شوت بغل شیشه روغن اضافی مواد غذایی گرفته شده و غذای سالم تری به مشتری تحویل داده می شود.

سازندگان این دستگاه در ساخت و طراحی آن از ورق های استیل با ضخامت ۰.۸ میلی متر استفاده می کنند، و به منظور حفظ قوانین وزارت بهداشت برای این شوت ها از ۳ جهت شیشه ۸ میلی متری در نظر گرفته می شود.

از این دستگاه برای گرم نگه داشتن مواد غذایی، مانند لحظه پخت استفاده می شود، شوت ها ضمن حفظ گرمای غذا، از وا رفتن آن نیز جلوگیری می کند.

نحوه کار شوت بغل شیشه

نحوه کار شوت بغل شیشه موجب افزایش کاربری آن در آشپزخانه های صنعتی شده است، منبع گرمایی شوت ها لامپ ها و المنت های تعبیه شده در بالای دستگاه می باشند.

این نورها موجب، نمایش بهتر مواد غذایی در شب ها و تاریکی می شوند و به نوعی شوت ها مانند ویترین رستوران شما عمل می کنند، اما یک ویترین گرم که ضمن حفظ تازگی مواد غذایی دمای آن را مانند لحظه ی طبخ حفظ می کند؛ این امر خود موجب افزایش مشتری می شود.

بجز گرم نگه داشتن، ماندگاری بالاتر مواد غذایی از جمله وظایف دستگاه های شوتینگ است. همین امر موجب شده که این وسیله از جمله وسایل پرکاربرد در رستوران ها و فست فودی ها به شمار بیاید.

شوت های بغل شیشه در کجا کاربرد دارند؟

از شوت های بغل شیشه در انواع آشپزخانه کاربرد دارند، مانند:

  • کیترینگ ها
  • فست فودی ها
  • رستوران ها
  • کافه رستوران ها
  • آشپزخانه های صنعتی

انواع شوت بغل شیشه

شوت های بغل شیشه که به عنوان وارمر یا گرم نگهدارنده مواد غذایی در رستوران ها استفاده می شوند، انواع مختلفی دارند:

شوت بغل شیشه یک طبقه

شوت بغل شیشه دو طبقه

اما می توان شوت ها را در ابعاد و اندازه های مختلفی ساخت، که در هنگام سفارش باید چیدمان و اندازه محل قرارگیری شوت ها را مد نظر قرار داد.

اما دستگاه های شوتینگ از جهت کاربرد نیز انواع مختلفی دارند:

۱. دستگاه شوت سیب زمینی:

دستگاه شوت سیب زمینی از جمله مهم ترین تجهیزات فست فود است،که برای نگهداری و گرم نگه داشتن سیب زمینی ها و گرفتن روغن اضافی آن،  و گاها مخلوط کردن سیب زمینی با چاشنی ها و ادویه ها استفاده می شود. بدنه استیل این شوت ها از هدر رفت گرما جلوگیری می کند، داخل مخزن این شوت ها فضایی برای نگه داری پاکت های سیب زمینی تعبیه شده است که علاوه بر حفظ تردی سیب زمینی، جلوه زیبایی به رستوران شما می دهد.

۲. دستگاه شوت ساندویچ و همبرگر:

ساندویچ ها، از جمله خوراکی های لذیذی هستند که خوردن آن ها بصورت گرم همیشه لذت آن را دو چندان می کند. شوت های ساندویچ و همبرگر نیز تمام روغن اضافی سوسیس ها  سایر مواد غذایی موجود در ساندویچ را گرفته و لذت خوردن غذای گرم و سالم را برای مشتری به ارمغان می آورند.

۳. دستگاه شوت سوخاری:

از جمله تجهیزات پرکاربرد در فست فود های سوخاری کیلویی، می توان به انواع شوت های یک طبقه و چند طبقه اشاره کرد.

بهترین شوت بغل شیشه

طراحی و ساخت شوت های بغل شیشه و انواع دستگاه شوتینگ نیازمند، مهندسی دقیق و بررسی کامل نیازهای آشپزخانه مورد نظر است.

KMC-Steel همواره توانسته با بهره گیری از دانش تخصصی تیم خود بهترین و پرکاربرد ترین شوت مورد نیاز فست فود ها و رستوران ها را طراحی و پرداخته کند از جمله محبوب ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شوت مشترک شرکت KMC، با ابعاد ۷۰*۶۰*۵۹ بصورت تک فاز ۲۲۰ ولت که انرژی مورد نیاز این شوت از برق شهری تامین می شود. این شوت که ازجمله تجهیزات گرم شرکت kmc steel است در بین کاربران همواره بسیار محبوب بوده است و علت این محبوبیت را می توان در میزان کاربردی بودن آن مشاهده کرد.

·       شوت بغل شیشه شرکت KMC، با ابعاد ۷۰*۶۰*۵۹ با بدنه استیل مشابه نمونه قبلی این محصول است. با این تفاوت که، این مدل از دستگاه های شوتینگ از ۳ طرف دارای شیشه می باشند و ویترین و جلوه زیباتری دارند.

تفاوت دیسپلی و شوت

ممکن است برای شما هم این سوال به وجود بیاید که پس تفاوت دیسپلی و شوت در چیست؟

پاسخ این سوا کاملا واضح است.

دیسپلی ها که به آن ها گرمخانه مواد غذایی می گویند با شوت ها از نظر نحوه کار متفاوت هستند.

دیسپلی ها مانند شوت ها غذا را گرم نگه میدارند، اما فرق اساسی آن ها در نحوه انجام این کار است. دیسپلی یا گرم خانه به کمک مخزن آب موجود در خودش به کمک بخار، و با تولید حرارت مرطوب و خشک موجب حفظ گرمای مواد غذایی می شوند که تامین این گرما برای مخزن آب به کمک یک المنت برقی صورت می گیرد.

بنابراین دیسپلی ها برای گرم نگه داشتن مرغ های سوخاری تا مدت زمان ۱۲۰ دقیقه مناسب هستند. اما اگر به دنبال وسیله ی گرم نگهدارنده ای برای رستوران خود هستید که ضمن حفظ گرما مواد غذایی همچون سیب زمینی و ساندویچ را ترد نگه داری کند، بهتر است از شوت ها و یا دیسپلی های خشک استفاده کنید تا ضمن حفظ گرما تردی مواد غذایی نیز حفظ شود.

دیسپلی ها امکان گرفتن روغن اضافی مواد غذایی و یا ترکیب آن ها با ادویه ها را مانند شوت ها ندارند و از این مورد می توان به عنوان وجه تمایز شوت ها نسبت به دیسپلی ها یاد کرد.

در خرید شوت ها علاوه بر میزان کاربردی بودن آن ها برای آشپزخانه تان باید به اندازه و جنس بدنه آن ها نیز توجه کافی را داشته باشید.

جنس بدنه شوت ها به منظور جلوگیری از خروج گرما باید استیل باشد، و شیشه های این شوتینگ ها باید از جنس مرغوب و قابل قبولی باشند.

المنت های به کار رفته در شوت ها، باید سرامیکی باشند تا گرمای آن ها موجب سوختن مواد غذایی موجود درآن ها نشود.

به طور کلی بهتر است، برای سفارش شوت های بغل شیشه و انواع شوت های سیب زمینی و ساندویچ علاوه بر تعیین نوع کاربری شوت مورد نظر و فضای خود به دنبال ی تولید کننده صاحب نام و معتبر باشید.

شرکت kmc steel  با بیش از ۱۵ سال سابقه در مشاوره راه اندازی رستوران و فست فود، و همچنین تولید تجهیزات مورد نیاز آشپزخانه های صنعتی مفتخر است اعلام کند که در تولید بهترین دستگاه شوتینگ در کرج همواره پیشتاز بوده است.

برای دریافت مشاوره و اطلاع از شرایط می توانید با شماره های ما در kmc steel  تماس بگیرید.

 

09126610672