تاثیر تجهیزات آشپزخانه بر رستوران

تجهیزات : مجموعه ای از ابزار ها و وسایل هستند، که بنا به حیطه کاری  این ابزار و وسایل تغییر می کنند مثلا تجهیزات مورد نیاز آشپزخانه ها که شامل انواع گریل ها، اجاق های گازی مدرن ، هود های مرکز و دیواری و … است.

اهمیت آشپزخانه ها در رستوران

آشپزخانه ها تاثیر بسزایی در روند کاری رستوران ها دارند،  این که دارای چه امکاناتی باشند ؟ و حتی چیدمان شان به چه صورت باشد ؟ و تجهیزاتی که در آن استفاده می شود چه جنسی داشته باشد؟ چه مدلی داشته باشد؟ تا فضایی مطلوب برای آشپز ایجاد شود که بتواند با مهارت مواد غذایی را به گونه ای طبخ کند که روز به روز به مراجعه کنندگان رستوران  بیافزاید و محبوبیت را بین مراجعین خود بیافزاید.

براتون پیش آمده که یه سری رستوران ها را برای خود نشانه گذاری کنید و برای غذایی خاص حتما به رستوران مد نظر خودتان بروید و جالبه شاید آن رستوران اصلا دیزاین خاص و منحصر به فردی در فضای داخلی اش نداشته باشد شاید یه رستوران کوچک بیرون بر باشد ولی قطعا آشپز خوبی دارد،  که ما را به مدل طبخ غذاهایش عادت داده به طوری که هر رستوران دیگری برویم و همان غذا را هم بخوریم باز مزه غذای آن آشپز برایمان چیز دیگری است گرچه فضای رستوران نیز اهمیت دارد و دیزاین داخلی آن بر حس شخص نسبت به فضا موثر است، اما فوکوس بر آشپزخانه و رفع نیازها و امکانات مورد نیاز آشپز در اولویت است و باید به آن توجه شود امکانات حتی بر طعم غذا موثر است از تاثیر هایی که تجهیزات بر آشپزخانه می گذارد

فواید تجهیزات آشپزخانه  

یکی از کاربردی ترین فوایدی که تجهیزات آشپزخانه ای دارند طبخ صحیح !!!! است، تولید کنندگان با در نظر گرفتن اصول علمی و آگاهی کامل به تولید محصولات خود پرداخته اند، بر فرض مثال گریل های روغنی، گریل زغالی، گریل مبله، گریل ترکیبی و … که دارای حرارت بالا هستند اما کنترل شده که تاثیر مستقیمی بر سلامت مواد غذایی دارد بخاطر این که گریلی یا کبابی شدن یکی از راه های طبخ است که اگر بر طبخ آن ها دقت نشود غذا ممکن است حامل سلول های سرطانی شود و سوخته شود همچنین علاوه برحرارت استاندارد نوع موادی که در ساختار تجهیزات این محصولات استفاده شده بر طبخ غذا کمک می کند.

به خاطر آلیاژی که در آن بکار رفته شده حالتی نچسبی که به رومیزی ها داده و مواد غذایی بر سطح آنها نمی چسبد، یکی از فواید مهم حضور تجهیزات در آشپزخانه ها آرامش آشپز است !!!! بله ، آرامش. همه ما وقتی با ارامش به کاری مشغول می شویم همیشه خروجی و فید بکی که از آن می گیریم به طرز شگفت انگیزی مافات دارد با حالتی که با استرس به کار خود می رسیم گرچه استرس ممکنه دلایل مختلفی داشته باشد، اما در این حالت  استرس از این نشات می گیرد که آشپز به کیفیت لوازم خود اطمینان ندارد و هر لحظه به انتظار اتفاقی غبر قابل اجتناب است.

به دلیل نبود تجهیزات خوب و سالم کارهایش خراب شده و زحمت و زمانی که صرف پخت آن کرده از بین برود از دیگر فواید تجهیزات علاوه بر طبخ صحیح و احساس ارامش به افرادی که از آن استفاده می کنند،افزایش سرعت !!!! است، تجهیزات بر سرعت روند کار تاثیر دارد، زیرا مانع از اتلاف وقت می شوند و سرعت کار آشپز را برای طبخ بالا می برند

09126610672