راه اندازی رستوران مخصوص گیاه خواران

راه اندازی رستوران مخصوص گیاه خواران

افرادی که می خواهند رستورانی راه اندازی کنند که مخصوص گیاه خواران است، باید به درباره آن ها مطالعه کنند و در رابطه با سبک و سلیقه غذایی آن ها آگاهی پیدا کنند تا مورد توجه افرادگیاه خوار قرار بگیرند و محبوب و مشهور شوند.

گیاه خواران

به افرادی گفته می شود که تمایل به خوردن غذاهایی دارند که در پخت و طبخ آن ها از مواد گوشتی و لبنی استفاده نشود البته این تعریف عامیانه ای است که میان مردم باب شده اما به طور قطع نمی توان این تعریف را درست و کامل دانست ، چرا که بعضی از گیاه خواران به مقدار کمی از مواد غذایی فراورده های حیوانی استفاده می کنند به همین دلیل نمی توان گفت که به طور قطع  محصولات لبنی و گوشتی نمی خورند.

انواع گیاه خواران

گیاه خواران pollo-pescetarianism :

این دسته از گیاه خواران افرادی هستند که به آن ها ( غیرپستاندار ) نیز می گویند در واقع این نوع گیاه خواران در غذاهای خود از مرغ و ماهی نیز استفاده می کنند اما از گوشت قرمز استفاده نمی کنند.

گیاه خواران lacto-vegetarian (لاکتو گیاه خواری) :

این دسته از گیاه خوران افرادی هستند که در کنار سبزیجات از لبنیات نیز استفاده می کنند مانند ماست و شیر و …

گیاه خواران Ovo vegetarian (تخم مرغ گیاه خواری) :

این دسته از گیاه خواران افرادی هستندکه در کنار سبزیجات از تخم مرغ نیز در غذاهای خود استفاده می کنند.

گیاه خوران Pescetarianis :

این دسته از گیاه خواران افرادی هستند، که در کنار سبزیجات از مواد غذایی آبزی مانند ماهی و میگو استفاده می کنند.

گیاه خواران Ovo-lacto vegetarianism (لاکتو تخم مرغ گیاه خواری ) :

این دسته از گیاه خواران را افرادی هستند که در کنار سبزیجات هم از تخم مرغ و هم از لبنیات نیز در غذاهای خود استفاده می کنند.

گیاه خواران Semi-Vegetarian (نیمه گیاه خواری) :

این دسته از گیاه خواران افرادی هستند که از گوشت و فراورده های حیوانی کمتر استفاده می کنند و حتی این قضییه باعث می شود که بعد از مدتی کاملا گیاه خوار شوند.

گیاه خواران pollotarianism :

این دسته از گیاه خوران افرادی هستند که در کنار سبزیجات از مواد غذایی آبزی مانند ماهی و میگو و صدف در طبخ غذاهای خود استفاده می کنند اما گوشت دام و طیور را نمی خورند.

گیاه‌خواری پاره وقت:

پاره وقت  به این معنا است که چند مدت یک بار از مواد غذایی حیوانی استفاده می کنند دوباره کاملا آن را حذف کرده و بعد از آن که مدتی گذشت باز از مواد غذایی حیوانی استفاده می کنند.

گیاه خواران Fruganism :

این دسته از گیاه خواران افرادی هستند که از غذا های گوشتی و در کل فراورده های لبنی و حتی گیاهی استفاده نمی کنند و تنها مواد غذایی آن ها میوه ها و حبوبات و آجیل ها است.

حال که با انواع گیاه خواران آشنا شدید و به طور کلی درباره آن ها آگاهی پیدا کردید حتما متوجه شده اید که سرآشپز در راه اندازی چنین رستورانی بسیار مهم است.

سرآشپز آگاه :

سرآشپز آگاه کسی است که کاملا راجب مواد غذایی و نحوه طبخ آن ها و حتی از فواید و خاصیت های درمانی مواد غذایی آگاه اند و با این آگاهی کمبود پروتئین های مواد غذایی که افراد گیاه خوار نمی خورند را رفع کنند.

همچنین به دلیل رژیم غذایی و حذف بعضی مواد غذایی لبنی و گوشتی سر آشپزی ماهر نیاز است که با این محدودیت نیز تنوع غذایی بالایی را ارائه می دهند البته با در نظر گرفتن گروه های گیاه خواری و ویژگی های آن ها.

تجهیزات صنعتی رستوران

استفاده از تجهیزات صنعتی رستوران را در عملکرد و راندمان کاری سرعت می دهد تجهیزات صنعتی مانند گریل روغنی و سرخ کن سیب زمینی و … که می توانید لیست کامل آن را در صفحه اصلی kmc مشاهده کنید.

علاوه بر مواردی که بیان شد برای راه اندازی رستوران باید نکات بهداشتی و نکات ایمنی ضروری درباره رستوران بدانید و درباره آن آگاهی پیدا کنید، پس شما عزیزان را دعوت می کنم که از لیست مطالب ما دیدن کنید و از مطالبی که در خدمتتان قرار داده ایم به خوبی بهره مند شود.

  • نکات بهداشتی آشپزخانه های صنعتی
  • نکات ایمنی آشپزخانه های صنعتی
09126610672