سبک های مختلف رستوران در جهان

سبک های مختلف رستوران در جهان

اگر می خواهید رستورانی را تاسیس کنید و خدمات غذایی به افراد ارائه دهید بهتر است که در ابتدا سبک رستوران خود را انتخاب کنید در نتیجه نیاز به این دارید که با سبک های مختلف رستوران در جهان آشنا شود در جهان سبک های مختلفی از رستوران ها وجود دارد که در این مقاله می خواهیم این سبک ها را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از رایج ترین سبک های جهانی رستوران یک نمونه را برگزینید و شروع به برنامه ریزی برای تاسیس رستوران جدیدکنید.

ناهار خوری خوب fine dining

یکی از سبک های رایج برای رستوران ها است که در این نوع سبک رستوران به دنبال ایجاد فضای شیک و مجلل هستند و با ظرافت به چیدمان فضای رستوران می پردازند و قیمت های متفاوتی دارند معمولا افراد پولدار به این رستوران ها می روند چرا که قیمت ها به نسبت بالا است و پیش خدمت ها هر کدام برای خدمت به مشتریان آموزش دیده اند و کاملا حرفه ای عمل می کنندکه دارای چندین دوره غذایی ( پیش غذا ، غذا ، دسر ،  سالاد) است و همان طور که گفته شد دارای فضای رسمی و شیکی هستند و منو مجلل تری نسبت به سایر رستوران ها دارند.

ناهار خوری غیر جدی

یکی دیگر از سبک های رستوران ها، رستوران ها با فضای غیرجدی است یعنی دارای فضای دوستانه تر و صمیمی تری نسبت به رستوران ها با ناهار خوری خوب یا در واقع رستوران های رسمی است این نوع رستوران ها رستوران هایی هستند که دارای فضای معمولی تری هستند و چیدمان و سبک رسمی ندارند و قیمت غذاهای آن متوسط است و دکور این نوع رستوران ها منحصر به فرد و بستگی به نوع غذای سرو شده دارد.

رستوران معمولی سریع

در این نوع سبک به دنبال سرعت هستیم این نوع رستوران ها از نظر قیمت غذایی نسبت به رستوران های رسمی کمتر است و در واقع مقرون به صرفه تر است ، اما سرعت سرو غذا آن نسبت به رستوران های دیگر بیشتر است.

رستوران آنلاین یا مجازی

رستوران های آنلاین یا مجازی همان طور که از اسمشان پیدا است سفارشات غذا به صورت انلاین صورت می گیرد پس در نتیجه این رستوران ها دارای فضای غذا خوری نیستند اما نیاز به رانندگانی دارند که غذاها را به سرعت به دست مشتریان تحویل دهند.

رستوران به سبک خانوادگی

این رستوران ها شباهتی به رستوران های معمولی دارند و فضای آرامی دارند که این محیط محیطی است که همان طور که از اسمش پیدا است برای خانواده و دوستان اوکی شده

رستوران به سبک فست فود

این رستوران ها، رستوران هایی هستند که غذا را با سرعت سرو می کنند و به همین علت در دنیای کنونی دارای محبوبیت خاصی در میان مردم هستند معمولا در این رستوران ها غذا ها نیمه آماده است اما همیشه این طور نیست.

رستوران به سبک کافه

این رستوران ها، رستوران هایی هستند که بیشتر برای صرف چای و قهوه و یا خوراکی های کوچک برای ناهار و صبحانه است که این رستوران ها بیشتر در فضای باز هستند.

رستوران ها به سبک کافه تریا

رستوران ها به سبک کافه تریا رستوران هایی هستند که بیشتر در ایالات متحده امریکا وجود دارند و در رستوران های به سبک کافه تریا غذا در پشت پیشخوانی حاضر هستند و افراد پشت سر هم صف می کشند و سینی به آن ها داده می شود  غذای خود را انتخاب کرده و آن را دریافت می کنند.

سفره خانه ها

که بیشتر این سبک در ایران و کشور های ترکیه ای مرسومه که داخل آنها از تخت به جای میز و صندلی استفاده می شود و جای آن که شما بر روی میز غذایتان سرو شود بر روی سفره چیده می شود و کاملا حالت سنتی دارد.

09126610672