استفاده از خمیر پهن کن پیتزا

در همه رستوران ها و فست فودها استفاده از خمیر پهن کن امری ضروری است. چون با توجه به حجم بالا سفارشات باید از دستگاهی استفاده نمود که بتوان در تهیه سفارش مشتریان کارها را سریعتر انجام داد.

مسئله خمیر پیتزا یک موضوع مهم است.خمیر پیتزا اگر تازه استفاده نشود طعم و مزه یک پیتزای خوشمزه از بین می رود.همینطور از این موضوع نمی شود غافل شد که وقتی تعداد مشتریان بالا می رود ناچار باید سرعت پخت پیتزا را هم بالا ببریم تا بتوانیم مشتریان بیشتری را جذب کنیم.

پس از تهیه خمیر و برش دادن آن به قطعاتی با وزن مشخص که با توجه به نوع پیتزا (ایتالیایی یا آمریکایی) و همچنین قطر آن بایستی انتخاب شود، به یکی از سخت ترین مراحل پخت پیتزا یعنی پهن کردن خمیر پیتزا می رسیم. این عمل در پخت سنتی پیتزا ایتالیایی با کف دست و اعمال حرکت دورانی بر روی خمیر پیتزا حاصل می شود ولی در تعداد زیاد انجام اینکار با دست بسیار وقت گیر و طاقت فرسا است. به همین منظور استفاده از خمیر پهن در اکثر فست فود های امروزی متداول شده است و کار پهن کردن خمیر بسیار ساده کرده است.

عملکرد این دستگاه به صورت پیوسته بوده و تعداد خمیر گیری متناسب با سرعت اپراتور دستگاه می باشد.

خمیر پهن کن ها عموما در دو دسته کلی:

  • تک رول (دارای یک جفت غلتک)
  • دو رول (دارای دو جفت غلتک)

در نوع  تک رول ، یک جفت غلتک که عموما از جنس پلاستیک فشرده هستند در قسمت جلو (یا بالای دستگاه) قرار دارد و اپراتور بایستی ابتدا خمیر را کمی با دست به دو طرف بکشد و سپس آن را به آرامی مابین دو غلتک که در حال چرخش هستند، بیندازد. حال، غلتک ها خمیر را به داخل کشیده و از قسمت زیر دستگاه بیرون می دهد که البته در مرحله دوم می توان خمیر را یک چرخش ۹۰ درجه ای داده و دوباره داخل غلتک ها قرار داد تا به یک خمیر کاملا گرد رسید و یا می توان با کمک دست آن را تقریبا گرد کرد زیرا خمیری که یک بار از بین دو غلتک بیرون می آید ، بیضی شکل می شود.

در خمیر پهن کن دو رول، دو جفت غلتک، یکی در قسمت بالایی و دیگری در قسمت پایینی دستگاه قرار دارد.

دستگاه خمیر پهن کن مناسب برای پیتزا، قنادی، نانوایی مدل رومیزی برای راحتی بیشتر کار با دستگاه خمیر پهن کن ساخته شده این دستگاه مناسب برای مصارف صنعتی و خانگی دستی و اتوماتیک قابل استفاده برای آشپزخانه هتلها رستورانها فست فودها کافی شاپ ها بیمارستانها و تالار‌های پذیرایی می باشد.

09126610672