رایج ترین اشتباهات هنگام پخت استیک

رایج ترین اشتباهات هنگام پخت استیک

رایج ترین اشتباهات هنگام پخت استیک | استیک یکی از غذاهای محبوب به خصوص برای کودکان است ، غذایی مقوی و البته سرشار از پروتئین که طبخ ان مثل هر غذای دیگر نیاز به رعایت فوت و فنی دارد اما گاهی اشتباهاتی که خود آشپز هم متوجه آنها نیست . برای همین استیک آن جوری که باید لذیذ و ترد از آب در نمی آید.

رایج ترین اشتباهات هنگام پخت استیک

۱- استفاده نکردن از چاشنی :

ممکن است از پخت استیکی شور و یا پر از ادویه هراس داشته باشید، زمانی که نوبت استفاده کردن از چاشنی ها است ،هیچ احتیاطی لازم نیست.تا زمانی که نتوانید یک استیک را از درون مزه دار کنید، پخت آن به طور خیلی ساده شما را از یک مزه ی قوی محروم می کنید. بنابراین گوشت را از درون و از هر دوطرف به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه قبل از پخت، چاشنی بزنید.

۲- پخت استیک در حالت سرد :

وقتی نوبت به استیک می رسد، ولی شما هرگز نمی خواهید که استیک را مستقیما از فریزر درآورده و روی گریل قرار دهید.از قبل برنامه ریزی کنید، و اجازه دهید گوشت به دمای اتاق برسد. استیک سرد به یک میزان پخته نمی شود و باعث می شود که قسمت بیرونی بسوزد، در حالی که داخل نپخته مانده است. بسته به اندازه استیک ،اجازه دهید بین نیم تا دو ساعت گوشت در محیط اتاق بماند .

۳-تکه های اشتباه

انتخاب یک استیک به راحتی برداشتن آن از محفظه خنک کننده و قرار دادن آن در مقابل صندوق پرداخت پول نیست. انواع گوناگونی از استیک وجود دارد و همه آن ها به یک روش پخته نمی شوند.برای مثال؛ استیک تی_بن باید بر روی گریل پخته شود، ولی استیک بدون استخوان دنده بهتر است بر روی ماهی تابه پخته شود (این به دلیل چربی است که از میان گوشت خارج می شود).پخت همه استیک ها به یک روش، شما را از بهترین طعم ممکن محروم می کند.

بنابراین چه کار کنیم:این که چه طرز پختی را ترجیح می دهید، را انتخاب کنید ، اگر این نکات را فراموش کردید، به یاد داشته باشید که بیشترین قیمت مربوط به گوشتی می شود که بهتر است سرخ شود ، بنابراین انتخاب گوشت استیک از موارد مهم می باشد.

09126610672